TRANSPORT POPIOŁU WYTRĄCANEGO W PODGRZEWACZU WODY
Transport popiołu wytrącanego w podgrzewaczu wody wiąże się z kilkoma wyzwaniami z powodu połączenia właściwości popiołu, który jest podatny na formowanie klinkieru brył żużlowych zawiera duże ilości tlenków wapnia, zawiera wysoką ilość niespalonego węgla oraz składa się z dużych cząstek.
jesteśmy świadomi w jaki sposób materiał ten zachowuje się podczas gromadzenia w lejach i w czasie transportu co umożliwia dostarczanie odpowiednich rozwiązań transportu zarówno mokrego, jak i suchego od wylotów z lejów popiołowych do usuwania miejsca przeznaczenia
Systemy mechaniczne
System mechaniczny nie wymaga wody i zużywa znacznie mniej mocy niż system hydrauliczny czy pneumatyczny o porównywalnej wydajności. System DFC składa się z łańcucha mechanicznego (transportowego) i przenośnika zgrzebłowego, który w sposób ciągły transportuje wysokotemperaturowy, suchy lub mokry materiał ścierny. System DFC jest powszechnie używany dla zastosowań w których system pneumatyczny jest niedogodny z powodu części palnych zawartych w przenoszonym materiale. Typowe zastosowanie obejmują systemy ekonomizera, jednostki systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i odprowadzanie cementu z pieca.
Jego modułowa konstrukcja zapewnia maksymalna elastyczność w wyznaczaniu trasy systemu DFC do urządzenia którymu będzie służyć. Może być skonfigurowany z pozycji horyzontalnej do rozmieszczenia pionowego. Ponadto niski profil przenośnika pozwala na przystosowanie go do systemów, w których przestrzeń jest ograniczona. Wiele konfiguracji jest dostępnych by dopasować wydajność, wielkość i osiągi do indywidualnych wymagań.
Systemy pneumatyczne
System próżniowy jest często najlepszym wyborem transportu popiołu wytrącanego w podgrzewaczu wody kiedy instalacja pneumatyczna jest obecna lub ograniczenia nie pozwalają na użycie systemów mechanicznych DFC. Dla zminimalizowania powstawania klinkieru brył żużlowych w lejach zaleca ciągłe usuwanie gorącego popiołu z leja i magazynowanie w suchym zbiorniku w celu schłodzenia. Większe bryły popiołu z ekonomizera są wychwytywane przez siatkę lub zredukowane przez specjalnie zaprojektowana kruszarkę.
System ciśnieniowy jest często najlepszym sposobem transportu popiołu z ekonomizera tam gdzie transport na większe odległości jest wymagany.
CECHY systemu transportu DFC™ (Dry Flight Conveyor)
- Ciągłe usuwanie popiołu ogranicza powstanie klinkieru brył żużlowych w lejach. system DFC jest polecany gdy zawartość tlenku wapnia w popiole wynosi 15% lub więcej
- Przystosowany do różnego typu popiołów i wielkości cząstek w tym brył
- Kilka standardowych modułów pozwala na horyzontalny, skośny i pionowy ruch
- Zaprojektowany do wysokiej temperatury materiału ( do 426°C) bez uszkodzenia lini transportowej
- Najwyższej klasy konstrukcja przystosowana do ciągłej pracy 24/7
- Spodnia płyta ze stali odpornej na ścieranie o grubości stali ½” i odporne na ścieranie wkładki boczne o grubości stali 3/8” minimalizują zużycie
- Łączenie łańcucha wykute ze stali chromowo/magnezowej z rdzeniem o twardości 300-400 HB w skali twardości Brinella. Całe połączenie jest następnie utwardzone do 500-650 HB dla uodpornienia na zużycie.
- Wał napędowy działa na samonastawnych dwurzędowych łożyskach tocznych o długiej żywotności. Koła łańcuchowe na wale napędowym są utwardzane indukcyjnie do 560 HB aby przedłużyć ich żywotność
- Konstrukcja modułowa zmniejsza koszty i czas montażu poprawiając jego dokładność i redukując wymagania dotyczące części zamiennych
- Niskie koszty utrzymania jako wynik pracy przy niskiej prędkości obrotowej i komponenty odporne na zużycie
- Niska moc mechaniczna napędu zmniejsza zużycie mocy
Literatura: