Transport popiołu z podgrzewacza wody (ekonomizera)

TRANSPORT POPIOŁU WYTRĄCANEGO W PODGRZEWACZU WODY

Transport popiołu wytrącanego w podgrzewaczu wody wiąże się z kilkoma wyzwaniami z powodu połączenia właściwości popiołu, który jest podatny na formowanie klinkieru brył żużlowych zawiera duże ilości tlenków wapnia, zawiera wysoką ilość niespalonego węgla oraz składa się z dużych cząstek.

jesteśmy świadomi w jaki sposób materiał ten zachowuje się podczas gromadzenia w lejach i w czasie transportu co umożliwia dostarczanie odpowiednich rozwiązań transportu zarówno mokrego, jak i suchego od wylotów z lejów popiołowych do usuwania miejsca przeznaczenia

Systemy mechaniczne

System mechaniczny nie wymaga wody i zużywa znacznie mniej mocy niż system hydrauliczny czy pneumatyczny o porównywalnej wydajności. System DFC składa się z łańcucha mechanicznego (transportowego) i przenośnika zgrzebłowego, który w sposób ciągły transportuje wysokotemperaturowy, suchy lub mokry materiał ścierny. System DFC jest powszechnie używany dla zastosowań w których system pneumatyczny jest niedogodny z powodu części palnych zawartych w przenoszonym materiale. Typowe zastosowanie obejmują systemy ekonomizera, jednostki systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i odprowadzanie cementu z pieca.

Jego modułowa konstrukcja zapewnia maksymalna elastyczność w wyznaczaniu trasy systemu DFC do urządzenia którymu będzie służyć. Może być skonfigurowany z pozycji horyzontalnej do rozmieszczenia pionowego. Ponadto niski profil przenośnika pozwala na przystosowanie go do systemów, w których przestrzeń jest ograniczona. Wiele konfiguracji jest dostępnych by dopasować wydajność, wielkość i osiągi do indywidualnych wymagań.

Systemy pneumatyczne

System próżniowy jest często najlepszym wyborem transportu popiołu wytrącanego w podgrzewaczu wody kiedy instalacja pneumatyczna jest obecna lub ograniczenia nie pozwalają na użycie systemów mechanicznych DFC. Dla zminimalizowania powstawania klinkieru brył żużlowych w lejach  zaleca ciągłe usuwanie gorącego popiołu z leja i magazynowanie w suchym zbiorniku w celu schłodzenia. Większe bryły popiołu z ekonomizera są wychwytywane przez siatkę lub zredukowane przez specjalnie zaprojektowana kruszarkę.

System ciśnieniowy jest często najlepszym sposobem transportu popiołu z ekonomizera tam gdzie transport na większe odległości jest wymagany.

CECHY systemu transportu DFC™ (Dry Flight Conveyor)

  • Ciągłe usuwanie popiołu ogranicza powstanie klinkieru brył żużlowych w lejach. system DFC jest polecany gdy zawartość tlenku wapnia w popiole wynosi 15% lub więcej
  • Przystosowany do różnego typu popiołów i wielkości cząstek w tym brył
  • Kilka standardowych modułów pozwala na horyzontalny, skośny i pionowy ruch
  • Zaprojektowany do wysokiej temperatury materiału ( do 426°C) bez uszkodzenia lini transportowej
  • Najwyższej klasy konstrukcja przystosowana do ciągłej pracy 24/7
    • Spodnia płyta ze stali odpornej na ścieranie o grubości stali ½” i odporne na ścieranie wkładki boczne o grubości stali 3/8” minimalizują zużycie
    • Łączenie łańcucha wykute ze stali chromowo/magnezowej z rdzeniem o twardości 300-400 HB w skali twardości Brinella. Całe połączenie jest następnie utwardzone do 500-650 HB dla uodpornienia na zużycie.
    • Wał napędowy działa na samonastawnych dwurzędowych łożyskach tocznych o długiej żywotności. Koła łańcuchowe na wale napędowym są utwardzane indukcyjnie do 560 HB aby przedłużyć ich żywotność
  • Konstrukcja modułowa zmniejsza koszty i czas montażu poprawiając jego dokładność i redukując wymagania dotyczące części zamiennych
  • Niskie koszty utrzymania jako wynik pracy przy niskiej prędkości obrotowej i komponenty odporne na zużycie
  • Niska moc mechaniczna napędu zmniejsza zużycie mocy

Literatura:

NUVEYOR Vacuum System(EN)

Dry Flight Conveyor (DFC)(EN)