Jesteśmy w stanie zaprojektować i dostarczyć pneumatyczne systemy przenośnikowe, które niezawodnie transportują popiół ze spalania ropy naftowej do punktu przeznaczenia. System górnego wyładunku DEPAC®, którego ponad 100 instalacji dostarczono na całym świecie jest liderem przemysłowym w zakresie transportu popiołu pochodzącego ze spalania ropy naftowej.
Kotły spalania opalane ropą naftową wytwarzają lekką sadzę o wysokiej zawartości węgla, który wytrąca się w lejach połączonych z pneumatycznym systemem usuwania popiołu lotnego. Popiół ten jest sypki w stanie gorącym, ale staje się lepki po schłodzeniu. Odpowiednia metoda transportu zależy od punktu zbiórki jego gromadzenia, cech właściwości fizycznych popiołu oraz żądanej lokalizacji docelowej.
Kluczowym elementem w transportowaniu popiołu ze spalania ropy naftowej od lejów gromadzących jest zapewnienie ciągłości przenoszenia oraz utrzymania wysokiej temperatury. Przewody grzejne i zaizolowanie lejów zbierających przenośnika utrzymuje popiół w stanie gorącym. Nieprzerwanie działające przenośniki pneumatyczne wykorzystują podgrzewane powietrze transportowe utrzymując popiół w ruchu i zapobiegają jego gromadzeniu się w lejach. Jeśli popiół taki jest transportowany do pojemnika zbiornika magazynowego to taki zbiornik również musi być ogrzewany i zaizolowany. Popiół ze spalania ropy naftowej zawiera zazwyczaj dużą ilość niespalonego węgla i z tego powodu może być ponownie wdmuchiwany do kotła za pomocą systemu transportu ciśnieniowego w fazie rzadkiej lub gęstej.
CECHY ciśnieniowego systemu tansportu popiołu ze spalania ropy naftowej DEPAC:
- Średnia do gęstej faza transportu. Wyższy współczynnik materiał/powietrze pomaga utrzymać temperaturę i przepływ cząstek
- Ciągła automatyczna praca (napełnianie, utrzymanie zwiększonego ciśnienia, wypływ, transport) dla uniknięcia nagromadzenia i nawarstwienia popiołu w leju.
- Niskie zużycie mocy
- Sprawdzone działanie i niezawodność (ponad 400 instalacji na całym świecie)
- Systemy transportu popiołu ze spalania ropy DEPAC są zaprojektowane do pracy 24/7
- Niewielkie średnice rur transportowych zapewniają łatwe prowadzenie ich przebiegu i elastyczność projektowania.
- Redukują koszty utrzymania na dachu silosa w porównaniu do systemu próżniowego
- Utrzymywana niska prędkość przesyłu zmniejsza ryzyko ścierania zaworów, instalacji rurowej, zbiorników
Typowe parametry:
Maksymalna odległość: | 1600 m |
Maksymalna wydajność: | 200 t/h |
Stosunek masowy popiół : powietrze: | 25-60:1 |
Prędkość powietrza: | 5-15 m/sec |
Maksymalne ciśnienie linii przesyłu: | 415 kPa |
Literatura: