Transport popiołu z kotła ze złożem fluidalnym

Oferujemy doświadczenie i największą ilość kompletnych instalacji systemów transportu popiołu z kotła ze złożem fluidalnym. Szeroka znajomość cech popiołu z kotła fluidalnego, wysokiej gęstości objętościowej materiału, i problemy jakie mogą powstać podczas transportu tego materiału, pozwalają określić dla naszych klientów najbardziej efektywny system transportu. Systemy mechaniczne, pneumatyczne, kombinowane są dostępne dla zapewnienia optymalnych osiągów specyficznych dla danego zakładu i oczekiwań klienta.

System mechaniczny DFC™
System mechaniczny jest często najlepszym sposobem transportu popiołu z kotła fluidalnego gdzie przestrzeń pod kotłem jest ograniczona. system w sposób ciągły usuwa popiół, nie wymaga wody i zużywa mniej mocy w porównaniu z systemem hydraulicznym czy pneumatycznym o porównywalnej objętości. System DFC jest zaprojektowany do ciągłego usuwania popiołu przez całkowite zamknięte koryto. Popiół z leja poprzez powrotne zgrzebła spada na dno przenośnika. Popiół kierowany jest do zsypu wylotowego skąd może być kierowany do miejsca magazynowania lub/i do systemu pneumatycznego w celu transportu do punktu końcowego.

Systemy pneumatyczne
System próżniowy NUVEYOR® jest często najlepszym rozwiązaniem dodatkowego transportu popiołu z mniejszych kotłów fluidalnych w środowisku przemysłowym jak np. uczelni czy gmin. System próżniowy jest najprostszym systemem pomocniczym pod względem instalacji i kosztów rozwiązanie

System MulitDAC™ jst najbardziej preferowana metodą transportu gdzie większą wydajność i odległości transportu są wymagane.

  • Ciągłe usuwanie popiołu ogranicza powstanie klinkieru brył żużlowych w lejach. system DFC jest polecany gdy zawartość tlenku wapnia w popiole wynosi 15% lub więcej
  • Przystosowany do różnego typu popiołów i wielkości cząstek w tym brył
  • Kilka standardowych modułów pozwala na horyzontalny, skośny i pionowy ruch
  • Zaprojektowany do wysokiej temperatury materiału ( do 426°C) bez uszkodzenia lini transportowej
  • Najwyższej klasy konstrukcja przystosowana do ciągłej pracy 24/7
    • Spodnia płyta ze stali odpornej na ścieranie o grubości stali ½” i odporne na ścieranie wkładki boczne o grubości stali 3/8” minimalizują zużycie
    • Łączenie łańcucha wykute ze stali chromowo/magnezowej z rdzeniem o twardości 300-400 HB w skali twardości Brinella. Całe połączenie jest następnie utwardzone do 500-650 HB dla uodpornienia na zużycie.
    • Wał napędowy działa na samonastawnych dwurzędowych łożyskach tocznych o długiej żywotności. Koła łańcuchowe na wale napędowym są utwardzane indukcyjnie do 560 HB aby przedłużyć ich żywotność
  • Konstrukcja modułowa zmniejsza koszty i czas montażu poprawiając jego dokładność i redukując wymagania dotyczące części zamiennych
  • Niskie koszty utrzymania jako wynik pracy przy niskiej prędkości obrotowej i komponenty odporne na zużycie
  • Niska moc mechaniczna napędu zmniejsza zużycie mocy
  • Zdolność do zatrzymania i restartu systemu dzięki niskiemu współczynnikowi popiołu do powietrze
  • Niewielkie wymagania przestrzeni pod lejami
  • Zdolność transportu szerokiego zakresu różnych typów popiołów
  • Kontrola pełne obciążenie/brak obciążenia pozwalają osiągnąć bardziej efektywnie znamionową wydajność
  • Niskie koszty utrzymania w okolicach odpylacza i podgrzewacza wody (ekonomizera)
  • Jeden pneumatyczny zawór pod każdym lejem
  • Pojedynczy wlot powietrza na szereg
  • Jeden wlot/wylot na zawór leja
  • Nie zatyka się
  • Sprawdzona konstrukcja w różnych temperaturach dla dużych cząstek popiołu z kotła ze złożem fluidalnym

Typowe parametry:

Maksymalna odległość: 450 m
Maksymalna wydajność: 80 t/h
Stosunek masowy popiół : powietrze: 5-22:1
Prędkość powietrza: 16-27 m/sec
Maksymalne ciśnienie linii przesyłu: 530 mm Hg
  • Średnia do gęstej faza transportu
  • Niższe wymagania przestrzeni pod lejami umożliwiają także łatwą konserwacje
  • Niskie nakłady kapitałów inwestycyjnych i kosztów eksploatacyjnych dzięki dostarczeniu jednego zaworu na lej i rurociąg transportowy ze stali węglowej o małej średnicy.
  • Niższe koszty użytkowania dzięki mniejszemu zużyciu zużyciu elementów i mniejszym poborze mocy ze względu na niską prędkość przesyłu, szczególnie w przypadku transportu materiału zawierającego więcej niż 50% krzemu i tlenku glinu.
  • Stały przepływ masowy zapewnia stabilną prace i ograniczone zużycie w trakcie przedmuchu.
  • Wielkość podajnika jest tak obliczona, aby zminimalizować zawieszenie materiału i zapewnia optymalny przepływ w linii transportowej.
  • Brak urządzeń separacji popiół/powietrze na silosie zmniejsza koszty konserwacji

Typowe parametry:

Maksymalna odległość: 450 m
Maksymalna wydajność: 130 t/h
Stosunek masowy popiół : powietrze: 25-60:1
Prędkość powietrza: 5-15 m/sec
Maksymalne ciśnienie linii przesyłu: 140 – 415 kPa