Systemy transportu materiałów sypkich, urządzenia transportujące

  1. PRZENOŚNIKI TAŚMOWE

Przenośniki taśmowe stanowią uzupełnienie maszyn wykorzystywanych w systemach przeładunku materiałów sypkich i systemach wydobywczych.  Są one wykorzystywane jako główny składnik systemów transportu materiałów sypkich.

Długość przenośnika może zmieniać się od krótkich odcinków do około 20 km
w pojedynczych ciągach. Typowymi obszarami zastosowania przenośników taśmowych są:

  • Przenośniki na wysięgnikach / przenośniki pośrednie dla maszynach zwałujących,
    w maszynach górniczych oraz w urządzeniach do załadunku statków
  • Podajniki taśmowe / przenośniki podajnika do rozładunku silosów
  • Przenośniki wewnątrzzakładowe
  • Przenośniki naziemne (stacjonarne i przesuwne) z łukami poziomymi lub bez.

Wydajność przenośników taśmowych może wynosić od około 100 t/h w przypadku transportu materiałów sypkich do 50 000 t/h w przypadku transportu nadkładu w górnictwie.


 

2. KOPARKO – ŁADOWARKO – ZWAŁOWARKI (ŁZKS)

Koparko-zwałowarki mogą działać jako koparki lub jako zwałowarki. Mogą zwałować urobek na składowiskach i urabiać go za pomocą koła czerpakowego zamontowanego na końcu wysięgnika.

Koparko-zwałowarki firmy TAKRAF z wysięgnikiem zakończonym kołem czerpakowym stosuje się przede wszystkim tam, gdzie średnie, duże lub bardzo duże wydajności urobku mają być zwałowane na stosach, a następnie urabiane przez tę samą maszynę.

Nasze typowe maszyny mają następujące parametry i wydajności:

  • wydajność urabiania i zwałowania: 500 t / h do 20 000 t / h
  • rozstaw szyn: od 6m do 20m
  • długość wysięgnika: 25m do 60m

Maszyny są specjalnie zaprojektowane pod kątem wymagań klientów oraz zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym przeznaczeniem.

W zastosowaniach obejmujących niskie lub średnie wydajności urabiania i/lub wysięgniki średniej długości, ogólnie korzystne są maszyny, w których wysięgnik z kołem czerpakowym i przeciwwaga są połączone na stałym układzie wahacza. Takie rozwiązanie powoduje zmniejszenie liczby punktów przegubowych.

Integralną częścią maszyny jest wózek zasilający oraz zintegrowany system transportowy, który transportuje materiał do wysięgnika koła czerpakowego do leja zrzutowego. Wózek zasilający
i ciąg przenośnikowy są często wyposażone w funkcję obejścia, która umożliwia urobkowi ominięcie wysięgnika zrzutowego i kontynuację trasy wzdłuż przenośnika.Tam, gdzie wymagane są większe prędkości transportu urobku i/lub dłuższe długości wysięgnika, preferujemy konstrukcję maszyny, w której ramię koła czerpakowego
i wysięgnika przeciwwagi są połączone w układzie pantografu. Układ pantografów zapewnia przy dużych obciążeniach wysięgnika, stabilne, niewielkie zmiany punktu środka ciężkości, co ma istotny pozytywny wpływ na stabilność całej maszyny.  Wadą tego projektu jest jednak zwiększona liczba punktów artykulacji.Większość koparko-zwałowarek TAKRAF  jest półautomatyczna, jednakże rośnie pełna ich automatyzacja i jesteśmy w stanie dostarczyć w pełni zautomatyzowane maszyny, które zawierają kolejne systemy sterowania i algorytmy detekcji oraz są sterowane i monitorowane
z centralnego pulpitu sterowniczego.


 

3. ŁADOWARKI

Aby odzyskać zwałowany urobek z placu składowego można użyć różnych typów maszyn,  do typowych należą ładowarki czerpakowe typu mostowego poprzez ładowarki czerpakowe typu wysięgnikowego do ładowarek bębnowych.

  • Ładowarki kubełkowe typu mostowego TAKRAF są stosowane przede wszystkim
    w aplikacjach, w których materiał sypki będzie składowany przy wysokich wymaganych szybkościach transportu urobku. Nasze typowe maszyny mają następujące parametry
    i wydajności:Wydajność ładowania: od 300 t/h do 12 000 t/hrozstaw szyn: od 30m do 60m Maszyny są projektowane specjalnie pod kątem wymagań klientów oraz zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym zastosowaniem. W aplikacjach o mniejszych przepływach i/lub mniejszych rozmiarach cząstek transportowanego urobku, jesteśmy w stanie tak skonfigurować maszyny, aby koło czerpakowe znajdowało się poniżej mostu. Tam, gdzie wymagane są większe prędkości ładowania i/lub większe rozmiary cząstek transportowanego urobku, sugerujemy konfigurację maszyny, w której most jest montowany wzdłuż koła czerpakowego. W ten sposób zwiększa się przenoszenie mocy pomiędzy wózkiem  z kołami a mostem, co ma pozytywny wpływ na żywotność maszyny. Można również określić wiele dalszych konfiguracji, jak np. liczby zamontowanych wózków czerpakowych i sposobu ich ustawienia. Maszyny wykorzystujące dwa wózki czerpakowe są  w stanie osiągnąć większą wydajność ładowania, przy jednoczesnym osiągnięciu większej homogenizacji przy mniejszych wahaniach prędkości transportu. Podczas instalowania dwóch wózków czerpakowych, wózki mogą być mechanicznie połączone tak, że oba mają wspólny system napędu. W zastosowaniach, w których wymagane są bardzo wysokie prędkości ładowania i/lub tam, gdzie są stosowane bardzo wysokie wydajności, preferujemy instalowanie każdego wózka czerpakowego własnym napędem. Jest również wykorzystywany sterownik prędkości wózka, opracowany osobiście przez firmę TAKRAF, ponieważ zwiększa on efektywność interakcji między dwoma wózkami czerpakowymi. Jesteśmy również w stanie zapewnić ładowarki czerpakowe o jednym lub dwóch zwrotach kierunku ładowania i wszystkie nasze maszyny są zautomatyzowane.

 

  • Ładowarki czerpakowe typu wysięgnikowego – ładowarki czerpakowe typu wysięgnikowego firmy TAKRAF są popularne w aplikacjach, w których dochodzi do ładowania urobku ze średnimi i wysokimi prędkościami urabiania  z hałdy.  Typowe maszyny mają następujące parametry i wydajności:   wydajność ładowania: od 500 t/h do 20 000 t/h , rozstaw szyn: od 6m do 20m , długość belki: od 25m do 60m.    Maszyny są projektowane specjalnie pod katem wymagań naszych klientów oraz zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym zastosowaniem. W zastosowaniach, w których występują małe lub średnie natężenia ładowania i/lub krótkie długości wysięgnika, ogólnie preferowane są maszyny, w których ramię czerpaka i belka przeciwwagi są połączone w ustalonym układzie wahacza. Taki układ powoduje zmniejszenie liczby przegubów obrotowych. Tam, gdzie wymagane jest większa wydajność i/lub dłuższe długości wysięgnika, preferujemy konstrukcję maszyny, w której wysięgnik ładowarki i belka przeciwwagi są połączone w układzie pantografu. Układ pantografów gwarantuje, że przy dużych obciążeniach wysięgnika ustabilizowane zostaną niewielkie przesunięcia punktu środka ciężkości, co ma istotny pozytywny wpływ na stabilność maszyny i bezpieczeństwo przechyłu. Wadą tego projektu jest jednak zwiększona liczba przegubów obrotowych. Większość ładowarek czerpakowych typu wysięgnikowego jest półautomatyczna; Jednak rośnie pełna ich automatyzacja i jesteśmy w stanie dostarczyć w pełni zautomatyzowane maszyny, które zawierają kolejne systemy sterowania i algorytmy detekcji oraz są sterowane i monitorowane z centralnego pulpitu sterowniczego, pracujące bez kabiny sterowniczej.

 

  • Ładowarki bębnowe – ładowarki bębnowe są szczególnie przydatne do składowania i mieszania materiałów sypkich w zaawansowanych procesach końcowych, zwłaszcza w przypadku przetwarzania rudy żelaza lub węgla.Maszyny są projektowane specjalnie pod kątem wymagań klientów oraz zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym zastosowaniem – nasze maszyny mogą być zaprojektowane do pracy w jednym lub dwóch kierunkach.W ilości do 112 czerpaków może być ułożonych w 6 do 8 równoległych rzędach, a symetryczne czerpaki obracają się automatycznie we wcześniej wybranym kierunku roboczym. Czerpaki w sposób ciągły urabiają cienkie warstwy materiału z całego przekroju zwałowego i przerzucają go na przenośnik taśmowy umieszczony na bębnie. W rezultacie zwałowisko poziomuje się równomiernie i gładko przy każdym przejściu.W przypadku trudnourabialnych obszarów, które stykają się z materiałem (np. zgrzebłami i czerpakami), stosowane są materiały o wysokiej wytrzymałości i specjalnie hartowane, które zapewniają długą żywotność, nawet w przypadku urabiania materiału o ekstremalnym stopniu ścieralności. Kosze czerpakowe są wyposażone w zęby lub pręty zgarniające, w zależności od wielkości cząstek materiału, który ma zostać urabiany oraz zapewniając ciągły transport materiału ze skarpy na zwałowisku całej swoją szerokością urabiania bezpośrednio do czerpaków. W regionach o ekstremalnie niskich temperaturach ładowarki  mogą być wyposażone w utwardzone zęby, które mogą łamać zamarznięte powierzchnie.Doskonałe efekty łączenia i mieszania przez ładowarki bębnowe lub baryłkowe uzyskuję się poprzez:
  • Ciągłe przemieszczanie i osuwanie się materiału na skarpie na całej szerokości składowania urobku
  • Jednoczesne urabianie cienkich warstw materiału na całym przekroju zwałowiska
  • Nakładające się zrzucanie materiału na przenośnik poprzeczny

Typowe maszyny mają następujące parametry i wydajności:

  • Nominalna wydajność ładowania: do 6 000 t/h
  • Szerokość urabiania: od 30m do 50m
  • Wysokość urabiania: do 21m
  • Długość urabiania: do 600m
  • rozstaw szyn: od 30m do 56m
  • Średnica bębna: od 4,8m do 6,8m
  • Średnica okręgu urabiania: od 6,4 m do 8,0m
  • Prędkość obrotowa bębna: 3 min-1 do 5 min-1

W aplikacjach, w których wymagane jest urabianie w dwóch różnych kierunkach, maszyny są wyposażone w dwa zgarniaki, po jednym z każdej strony, które są uruchamiane automatycznie zgodnie z kierunkiem obrotów bębna.   Ładowarki bębnowe TAKRAF są w pełni zautomatyzowane, dzięki czemu pracują pod nieobecność operatora, a za pomocą różnych czujników są kontrolowane i monitorowane z centralnej sterowni.


 

4. ŁADOWARKI ZGARNIAKOWE 

 

Aby w pełni zautomatyzować obsługę luźne składowanie urobku, firma TAKRAF oferuje sprawdzoną w praktyce technologię ładowarek zgarniakowych.

Ładowarki zgarniakowe firmy TAKRAF wiodą pod względem swojej wydajności, wymiarów, niezawodności, jak również w przypadku wymagających materiałów sypkich, opłacalności i długiej żywotności. W zależności od tego, czy wymagane są jednolite składy buforowe, czy też magazyny do homogenizacji i mieszania materiałów sypkich, do ładowania dwustronnego lub portalowego
(tj. ładowarki portalowe i pół-portalowe) służą ładowarki zgarniakowe lub ładowarki zgarniakowe typu mostowego. Ładowarki zgarniakowe są coraz częściej stosowane na całym świecie,
w otwartych magazynach, a także w zamkniętych lub krytych magazynach luźnego składowania. Są one używane w prawie wszystkich branżach i prawie do wszystkich rodzajach materiałów sypkich.

Popularność oraz coraz większe zastosowanie ładowarek zgarniakowych, wynikają zazwyczaj
z następujących cech tych maszyn:

  • Wysoka wszechstronność użytkowania
  • Wytrzymałość
  • Wysoka wydajność i niskie koszty eksploatacji
  • Delikatna obsługa materiałów sypkich / produktów
  • Bezproblemowe urabianie wymagających materiałów sypkich (na przykład klejących lub ściernych)
  • Całkowite opróżnianie obszaru składowania
  • Przenoszenie stałego i jednolitego przepływu masy urobku na przenośnik wychodzący
  • Pełna automatyczna obsługa

Ładowarki zgarniakowe mają rozpiętość do 70m i wydajność do 6000 t/h.

Takraf to około 400 dostarczonych ładowarek w obsłudze różnego rodzaju materiałów sypkich, takich jak węgiel, rudy żelaza, boksyty, rudy cynku, kimberlit, potas, fosforany, mocznik, siarka, koks naftowy, wapień lub żużel.

Zwałowarki i ładowarki zgarniakowe służą do pracy w magazynach o wzdłużnych i okrągłych kształtach.


 

5. ŁADOWARKI OKRĘTOWE 

Ładowarki okrętowe są stosowane we wszystkich aplikacjach, przy średnich i wysokich natężeniach przepływu urobku, ładowanego w sposób ciągły.

Ładowarki okrętowe firmy TAKRAF mogą pracować w wielu różnych zastosowaniach, jednakże szczególnie nadają się do zastosowań wymagających średnich i wysokich prędkości przepływu urobku, który mają być ładowany w sposób ciągły.

Systemy ładowania są w stanie pokryć szeroki zakres prędkości przepływu i/lub rozmiarów ładowanych okrętów. Nasze typowe systemy mają następujące parametry:

  • Ładowność: od 1000 t/h do 20 000 t/h
  • Wielkość okrętu: od 5000 DWT do 350 000 DWT

Systemy TAKRAF są specjalnie projektowane pod kątem wymagań klientów i zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym przeznaczeniem, w tym rzeczywiste warunki na miejscu oraz minimalizowanie wpływu na środowisko. W rezultacie żaden z projektów ładowarek nie jest taki sam i jest specjalnie zaprojektowany w innym, konkretnym celu.

Dlatego też, maszyny zawierają różne warianty wymiarów promieniowych lub liniowych
z możliwością zmiany, z podnoszonymi lub opuszczanymi wysięgnikami oraz mogą być dostarczane jako mobilne lub stacjonarne. Ponadto ładowarki okrętowe TAKRAF mogą być wyposażone w wiele różnych zasypowych lejów ładunkowych, w zależności od konkretnych zastosowań, potrzeb klienta i żądanej zgodności z wymogami ochrony środowiska.

Mobilne ładowarki okrętowe, to wózki jezdne dostarczające transportowany materiał, który zazwyczaj znajduje się pomiędzy szynami lub poza szynami jezdnymi ładowarki statku.
W zależności od specyficznych wymagań klienta i wymagań środowiskowych, jesteśmy w stanie odseparować wózek jezdny i taśmę transportującą od środowiska zewnętrznego za pomocą zamkniętego mostu.

W przypadku pomostów z jednostronnym cumowaniem i okrętów o przeważnie pionowo ładowanych lukach, stosuje się nieobrotową ładowarkę statku z wysięgnikiem wahadłowym. W tym przypadku wózek jezdny jest zainstalowany na oddzielnym pomoście na molo poza szyną jezdną ładowarki statku i porusza się po niezależnych szynach.

W przypadku aplikacji, w których statki są ładowane z pomostu z dwustronnym cumowaniem, jesteśmy w stanie wyposażyć nasze ładowarki okrętowe w funkcję obracania.  W tym przypadku, wózek jezdny i pomost transportowy znajdują się pomiędzy szynami ładowarki okrętu, z zaletą, która pozwala ładowarce okrętowej i wózkowi jezdnemu poruszanie się po tej samej szynie.

Stacjonarne ładowarki okrętowe są na ogół stosowane w przypadkach, ładowania materiałów niebezpiecznych i stanowiących zagrożenie dla środowiska. Istotną zaletą tych maszyn jest doskonałe hermetyzowanie trasy ładowania, tak aby praktycznie nie nastąpiło uwalnianie się materiału do środowiska. Wadą tych maszyn jest to, że w wielu przypadkach, statek musi się przemieszczać, do przodu albo do tyłu, celem załadowania kolejnego luku.

Oprócz wyżej wymienionych typowych przykładów ładowarek, jesteśmy w stanie zapewnić szeroką gamę wyjątkowych oraz specjalnych ładowarek, w różnej konfiguracji. Przykładem w dostarczaniu takich maszyn, jest sektorowa(ćwiartkowa) ładowarka okrętowa TAKRAF.

Praca kwadrantowej ładowarki okrętowej jest oparta na stacjonarnym, centralnie umieszczonym punkcie obrotowym oraz wykorzystuje mechanizm przesuwu szyny po łukowej lub liniowej trasie podtorza umieszczonego wzdłuż nadbrzeża. Stacjonarny punkt obrotu ma tę dodatkową zaletę, która umożliwia i gwarantuje optymalną zabudowę trasy ładowania. Dodatkowe wsparcie na podtorzu wzdłuż nadbrzeża umożliwia instalację długich długości wysięgnika, tak że w wielu przypadkach przesunięcie zbiornika podczas załadunku jest ograniczone do minimum, a nawet całkowicie wyeliminowane. Często dwie kwadrantowe ładowarki okrętowe są ustawione w układzie obok siebie, tak że nawet duże statki mogą być ładowane do pełna, bez ich przemieszczania.

Maszyny TAKRAF są zwykle obsługiwane ręcznie, jednak wspomagane są przez szereg różnych systemów, w tym automatyczne wyłączanie określonej kolejności ładowania lub automatyczne śledzenie teleskopowego wysuwu na poziomie napełnienia w luku statku. Jesteśmy również w stanie wyposażyć maszyny w zdalne sterowanie, które umożliwia operatorom obsługę maszyny bezpośrednio z luków statku, dzięki czemu są oni w stanie manewrować w rogach włazów i zapewnić całkowite załadowanie materiału.


 

6. WYŁADOWARKI OKRĘTOWE 

Firma TAKRAF może udzielać wsparcia w szerokim zakresie prac maszyn służących do załadunku i rozładunku, obsługujących różnego rodzaju materiały, wymaganych tonaży,
a nawet rozmiarów i typów statków.

Wyładowarki typu chwytakowego są szczególnie dobrze przystosowane do pracy zarówno
w portach morskich jak i śródlądowych, które rozładowują wiele różnych rodzajów materiałów, ponieważ system chwytający może pracować z różnymi materiałami. Te wyładowarki sprawdziły się przez dziesięciolecia swojej pracy i są wyjątkowo niezawodne.

Maszyny są specjalnie projektowane pod kątem wymagań naszych klientów i zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym przeznaczeniem.

Chwytakowe wyładowarki okrętowe są w stanie przejąć cały materiał sypki w całym zakresie różnych wielkości ich cząstek i/lub właściwości materiału; m. in. węgiel, ruda żelaza, boksyt, wapień, fosforan, koks naftowy, różne nawozy, potas i siarka. W rzeczywistości, maszyny te, jeśli zostaną wyposażone w haki lub zwałowarki, mogą nawet pomagać w rozładunku drobnicy lub kontenerów.

Rozładowanie materiału ze statku następuje okresowo, zwykle w zamocowanym koszu wyładowczym (koszu samowyładowczym lub leju zsypowym, chociaż można to inaczej zdefiniować według potrzeb. Po przerzuceniu do leja przenośnik taśmowy zapewnia ciągły proces transportu, a następnie kieruje materiał do właściwego miejsca składowania. Chwytakowe wyładowarki okrętowe są oferowane w następujących wersjach:

Wyładowarka chwytakowa z wózkiem chwytakowym z prowadzeniem kablowym (GSU)

Maszyny te są zaprojektowane z wysięgnikiem morskim, który można podnosić lub opuszczać razem z wózkiem chwytakowym obsługiwanym z kabla. Napędy wciągarek, które zarządzają wszystkimi ruchami roboczymi, tj. chwytanie unoszące, chwytanie opuszczające, otwieranie
i zamykanie chwytaka, jazda poprzeczna, unoszenie i opuszczanie wysięgnika, wszystkie są montowane na głównej konstrukcji. Dzięki stosunkowo niewielkiej masie chwytaka można osiągnąć duże prędkości unoszenia i przyspieszenia wózka.

Podstawowe dane techniczne:

  • Wydajność ładowania: od 12,5t do 60t
  • Wydajność rozładunku: od 400 t/h do 2.600 t/h
  • Rozstaw szyn: od 7m do 28m
  • Rozmiary okrętów: od 10.000 DWT do 350.000 DWT

Wyładowarka chwytakowa z zamontowaną wciągarką wózkową (GVB)

Maszyny te są tak zaprojektowane aby silniki do chwytania i przesuwania poprzecznego znajdowały się na wózku, podczas gdy napędy wciągarek do podnoszenia i opuszczania wysięgnika są zamontowane w głównej konstrukcji.

Podstawowe dane techniczne:

  • Wydajność ładowania: od 30t to 85t
  • Wydajność rozładunku: od 400 t/h do 4.500 t/h
  • Rozstaw szyn: od 30m do 90m
  • Rozmiary okrętów: 10.000 DWT to 350.000 DWT

Wyładowarki okrętowe do rozładunku ciągłego

Maszyny te są szczególnie przeznaczone do portów importowych, które rozładowują materiał sypki, zwłaszcza w dużych jego ilościach.

Wciągnik kubełkowy (podnośnik kubełkowy) jest używany do efektywnego odbierania całego materiału z ładowni statku i przerzucania go do ciągu przenośnikowego. Ponieważ rozładunek odbywa się w trybie pracy ciągłej, maszyny te są bardzo wydajne oraz są w stanie rozładować znaczne objętości w bardzo krótkim przedziale czasowym.

Ze względu na zamknięty charakter tych maszyn, znacznie zmniejszają one wpływ pracy na środowisko, w szczególności emisję pyłu. Są dobrze przystosowane do pracy w szczególnie wrażliwych obszarach.


 

7. PRZENOŚNIKI  RUROWE 

Przenośniki rurowe umożliwiają transport materiałów sypkich w sposób przyjazny dla środowiska

Interakcje między środowiskiem, a przenoszonym materiałem (takie jak emisje pyłu i pochłanianie wody spowodowane deszczem lub śniegiem) są eliminowane poprzez hermetyzację materiału podczas transportu.

W porównaniu do typowych przenośników taśmowych przenośniki rurowe mają bardzo małe promienie krzywizny. Te bardzo elastyczne okrągłe przenośniki często pozwalają na zmniejszenie liczby punktów transferowych i otwierają możliwości transportu materiałów na duże odległości, w sposób przyjazny dla środowiska.

 


 

8. SYSTEMY ŁADOWANIA WAGONÓW I  CIĘŻARÓWEK  

Systemy załadunku wagonów i/lub ciężarówek często pożądane w złożonych systemach przeładunku towarów.

Projektujemy, produkujemy i dostarczamy szeroką gamę systemów ładowania wagonów, które są specjalnie projektowane pod kątem wymagań naszych klientów i zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym przeznaczeniem. Nasze systemy osiągają wydajność do 8000 t/h oraz szczycą się dokładnością ładowania w zakresie +/- 2,5%.

Systemy załadunku wagonów

W systemach, które wymagają dużych szybkości przepływu materiału i/lub które wymagają dużych dokładności ładowania i/lub wysokiego stopnia automatyzacji, stosowane są systemy ładowania, które posiadają skrzynie wyrównawcze i kosze ważące. Wielkość skrzyni wyrównawczej może być zminimalizowana lub, w idealnym przypadku, całkowicie można z niej zrezygnować, jeżeli ciąg zasilający zapewnia stałe i określone natężenie przepływu, a wagony mają taką samą ładowność
t identyfikowany przed załadunkiem, a dane te są dostarczane cyfrowo do systemu sterowania. Dlatego też nasze systemy posiadaj zdolność do ładowania wagonów w sposób całkowicie zautomatyzowany lub półautomatyczny. W systemach niezautomatyzowanych preferujemy konstrukcję ciągu, w którym materiał jest ładowany za pomocą taśmy podajnika lub systemu klap.

Systemy załadunku ciężarówek

Firma TAKRAF jest również w stanie zapewnić systemy załadunku ciężarówek do obsługi materiałów sypkich w złożonych instalacjach przesyłowych.

Projektujemy, produkujemy i dostarczamy szeroką gamę systemów załadunku ciężarówek, które są specjalnie projektowane zgodnie z wymaganiami naszych klientów i zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym przeznaczeniem. Nasze systemy są w stanie osiągnąć wydajność do 1500 t/h i szczycą się dokładnością ładowania do +/- 1%.

W układach, w których wymagane są wysokie przepustowości materiałów i/lub które wymagają określonych dokładności ładowania, ciągi są wyposażone w wysoce zautomatyzowane zasobniki i/lub zasobniki ważące – albo jako zautomatyzowane jedno- lub wielonawowe ciągi ładowania ciężarówek.

Jeżeli dostawa materiału jest ciągła i jednorodna, a wymagania układu wymagają niższych prędkości przepływu materiału i/lub niższych dokładności załadunku, można również zastosować półautomatyczną stację ładującą z bezpośrednim załadunkiem – podwójny system załadunku ciężarówki.


 

9. ROZŁADUNEK WAGONÓW 

Systemy rozładunku wagonów często stanowią część złożonych systemów transportu materiałów sypkich.

Projektujemy, produkujemy i dostarczamy szeroką gamę systemów i urządzeń do rozładunku wagonów, a nasze systemy są specjalnie  projektowane pod kątem wymagań naszych klientów oraz zawierają różne rozwiązania zgodnie z ich konkretnym przeznaczeniem, w tym rzeczywiste warunki w miejscu i minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne.

W zależności od wymagań można zastosować różne rozwiązania rozładunku wagonu, w tym wywrotnice obrotowe, wywrotnice kołyskowe i wywrotnice boczne. Nasze systemy mogą rozładowywać skład pociągu, nawet jeśli tworzą go wagony różnych rozmiarów. Projektujemy
i dostarczamy dodatkowe wyposażenie, takie jak pozycjonery pociągów, zaciski wagonowe/szynowe oraz platformy przesuwne.

Wozidło z wozem obrotowym wielowagonowym

  • Rozładunek wagonu pojedynczego, tandemowego, potrójnego lub poczwórnego
    (2x tandem)
  • Ilości rozładunkowe przekraczają 100 wagonów na godzinę, co odpowiada w przybliżeniu 10 000 t/h
  • Czas działania chwytaka obrotowego – ok. 30 sekund
  • W celu rozładowania wagony są obracane albo względem osi własnego środka ciężkości (bez konieczności podnoszenia), albo wg osi środka ciężkości całego zaprzęgu (pociąg jednostkowy)
  • Jednostki napędowe typu VFD, są jak najbardziej odpowiednie dla wymaganego czasu pracy w cyklu.

Wozidło z kołyską i podwójną kołyską

  • Oparcie na rolkach o dużej wytrzymałości
  • W celu rozładowania wagony są obracane albo względem osi własnego środka ciężkości (bez konieczności podnoszenia), albo wg osi środka ciężkości całego zaprzęgu (pociąg jednostkowy) jeśli wymagana jest podwójna obsługa
  • Niższe zapotrzebowanie mocy
  • Max. 34 wagony na godzinę – wozidło pojedyncze
  • Max. 68 wagonów na godzinę – wozidło podwójne (tandem)
  • Czas działania chwytaka obrotowego – ok. 30 sekund od zakończenia do powrotu
  • Jednostki napędowe typu VFD, są jak najbardziej odpowiednie dla wymaganego czasu pracy w cyklu.

Wozidło z boczną komorą wyładowczą  

  • W celu rozładowania wagon obrócony i podniesiony wokół osi centralnej
  • Nominalna wydajność układu – 25 wagonów na godzinę
  • Minimalny obrotowy czas pracy wozidła – ok. 35 sekund
  • Wymagane są minimalne nakłady prac obsługowych w porównaniu z wozidłami obrotowymi
  • Jednostki napędowe typu VFD, są jak najbardziej odpowiednie dla wymaganego czasu pracy w cyklu.

Pozycjoner / Indexer

  • Służy do obsługi pociągów lub rozprzęgających się wagonów w celu wpychania i/lub wyciągania z wozidła
  • Jednostki napędowe typu VFD, są jak najbardziej odpowiednie dla wymaganego czasu pracy w cyklu.
  • Typ zębatki i koła zębatego
  • Konstrukcja zdolna do popychania / ciągnięcia za środkowe zaczepy lub narożniki wagonów

Chwytaki kół lub blokady kół

  • Używane do utrzymywania pociągu w odpowiednim położeniu po ukończeniu cyklu ruchów do przodu pozycjonera oraz po rozłączeniu się pozycjonera z pociągiem
  •  Służy do odizolowania wozidła od wszelkich resztkowych sił pociągu podczas jego obsługi
  •  Stosowane, aby zapobiegać przemieszczaniu się rozładowanych wagonów towarowych do strefy operacyjnej wysypu podczas operacji związanych z ruchem wagonu.