Systemy hydrauliczne

SYSTEM CIĄGŁEGO ODWADNIANIA I RECYRKULACJI

Nowy system ciągłego odwadniania i cyrkulacji (CDR) to najnowsze rozwiązanie  zaprojektowane, aby spełnić wymagania klienta oraz wymagania ochrony środowiska. System CDR eliminuje konieczność budowy osadnika popiołu, wymaga minimalnego postoju i znacznie zmniejsza ilość ścieków w bilansie wodnym zakładu.

System ciągłego odwadniania i cyrkulacji CDR jest zaawansowanym technicznie systemem transportu żużla łącząc zalety tradycyjnego systemu recyrkulacji ze sprawdzoną technologią systemu mechanicznego mokrego z odżużlaczem (SFC). System CDR jest idealny dla zakładów, które obecnie używają hydrauliczną (śluzową) metodę do transportu żużla, popiołu wytrącanego w podgrzewaczu wody (ekonomizera), materiału/pirytu odrzuconego z młyna i które szukają sposobów na uniknięcie kosztownego i długotrwałego okresu postoju powiązanych zwykle ze sobą systemów. Oprócz prostej i szybkiej konwersji, system CDR znacznie minimalizuje liczne obawy dotyczące działania i utrzymania obecny w tradycyjnych technologiach odwadniania.

CECHY I ZALETY:

  • Zamknięty obieg systemu recyrkulacji
    • Eliminuje strumień ścieków
    • Dopuszcza odżużlanie śluzowe z wielu jednostek
    • Zmniejszenie zużycia wody poprzez recyrkulację
    • Zerowy wypływ cieczy
  • Nie wymaga przeprowadzenia zmian pod kotłem
    • Istniejące urządzenia pozostają w użyciu
  • Nie wymaga przestoju
    • Rurociągi i połączenia systemu sterowania mogą być ukończone w trybie online
    • Ciągłe odwadnianie i odprowadzania popiołu
    • Eliminuje zbiorniki odwadniające i basenów magazynowych
    • Odwadnia popiół do poziomów wilgotności odpowiednich do składowiska odpadów lub korzystnego wykorzystania
  • Sprawdzona i Niezawodna technologia
    • Szerokie referencje instalacji mechanicznego mokrego odżużlacza SFC na całym świecie
    • Prosta, solidna konstrukcja zapewnia niezawodne działanie
    • System zerowego wypływu cieczy
  • Trwałość wykonania
    • Nowy sprzęt został solidnie skonstruowany do wymagających prac użytkowych
    • Sprawdzona konstrukcja umożliwia zmniejszenie kosztów utrzymania

Literatura:

CDR Brochure(EN)

Wet-To-Dry Bottom Ash(EN)

SYSTEM RECYRKULACJI

Zamknięty system recyrkulacji przekształca system odżużlania hydraulicznego na system „suchego” odpopielania bez konieczności wprowadzania zmian w istniejących lejach odżużlacza. System ten ponownie wykorzystuje wodę i wymaga jedynie niewielkiej ilości wody uzupełniającej. W kompletnym systemie recyrkulacji zastępuje się basen/osadnik żużla zbiornikami odwadniającymi, które oddzielają wodę od żużla. Dodatkowo w skład tego układu wchodzą zbiornik oczyszczający (osadczy) oraz zbiornik wyrównawczy (magazynowy). Żużel jest wyładowywany ze zbiorników odwadniających na samochody ciężarowe i wywożony na składowisko.

System recyrkulacji jest idealnym rozwiązaniem gdy dostępne jest źródło wody i wymagany jest minimalny czas postoju w celu dokonania konwersji.

CECHY I ZALETY:

  • Pozwala całkowicie wyeliminować wypływ wody do środowiska
  • System minimalnego zużycia wody
  • Najkrótszy okres postoju potrzebny na przebudowę istniejącego systemu hydraulicznego
  • Łatwo przyjmuje materiał odrzucony z młyna
  • Wydajność do 150 t/h
  • Transport na odległość do 20 km

Literatura:

Wet-To-Dry Conversion Brochure(EN)

Wet-To Dry Bottom Ash(EN)

SYSTEM HYDRAULICZNY (ŚLUZOWY)

Przez wiele lat system hydrauliczny (śluzowy) był najczęściej stosowaną metodą odżużlania. Doskonale nadaje się dla elektrowni, w których dostępna jest woda, wymaga jest wysoka wydajność przenoszenia i miejsce składowania żużla jest oddalone od kotła. Wydajność przenoszenia wynosi 150 t/h, odległości przenoszenia dochodzą do 20 km. Typowy system gromadzi żużel z kotła w wodę leju i następnie transportuje go rurociągiem szlamowym do zbiorników odwadniających lub do basenu/osadnika.

W sytuacji gdy przepisy dotyczące ochrony środowiska zakazują używania osadnika lub gdy nie ma dostępnego terenu na jego utworzenie, dodanie zbiornika osadczego oraz zbiornika wyrównawczego tworzy system recyrkulacji zamkniętej prowadzący do rozwiązania tych problemów.

CECHY I ZALETY:

  • Magazynowanie w zbiorniku (8 do 12h)
  • Praca przerywana umożliwia przegląd on-line.
  • Brak wewnętrznych ruchomych części zbiornika
  • Prosty przebieg trasy przenośnika i utrzymanie
  • Możliwy awaryjny grawitacyjny odpływ
  • Największa wielkość kotła w MW: 830
  • Niskie zużycie mocy
  • Zmniejszone koszty obsługi i utrzymania
  • Zmniejszone zużycie wody
  • Ciągłe usuwanie popiołu redukujące możliwość tworzenia klinkieru brył żużlowych