Zastosowania w przemyśle naftowo-gazowym
- Chłodzone powietrzem lub wodą silniki asynchroniczne i pierścieniowe (zastosowania w poszukiwaniach i wydobyciu, przesyle, rafinacji, obróbce i dystrybucji)
- Stacje separacji powietrza
- Instalacje petrochemiczne
- Wytłaczarki (średnie napięcie)
- Zastosowania przeciwwybuchowe: Ex n, e, p
- Sprężarki gazowe (transport lub przetwarzanie)
- Pompy olejowe
Zastosowania w technologiach ekologicznych
- Pompy ogrzewania/chłodzenia
- Napowietrzanie ścieków
- Zastosowania w instalacjach skroplonego gazu ziemnego (LNG)
- Reforming H2, metanu, etanu
- CCS (instalacje wychwytywania i magazynowania CO2)
silniki chłodzone powietrzem |
|
|
|
|||||||
Silniki chłodzone ociekowo IC411 typ HKG | Silniki chłodzone wężowo IC511 Typ HKR HRR | Silniki chłodzone powietrzem IC611 Typ HKL HRL | ||||||||
silniki chłodzone wodą |
|
|
|
|||||||
Silniki z płaszczem wodnym typ MKH | Silniki chłodzone woda z wymiennikiem ciepła typ HKM | Silniki pierścieniowe typ HRM |
Zalety dla klienta wykorzystującego kompletny układ napędowy:
- Zoptymalizowana konstrukcja silnika pod kątem specyfikacji klienta
- Niski prąd rozruchowy
- Wysoki moment przyspieszenia
- Niski spadek napięcia w sieci
- Najwyższe poziomy wydajności zastosowań/układów (np. 20 MW: 98,1%)
- Najniższe poziomy drgań zapewniające bezpieczną eksploatację ze sprężarkami
Silniki ELIN pasują do niemal każdego falownika
- Wysoka niezawodność w ujęciu długookresowym
- Najwyższe poziomy wydajności układów w określonych zakresach prędkości
- Niskie koszty utrzymania w całym okresie eksploatacji i niższe wymagania konserwacyjne
- Silniki Ex-p używane z falownikami w strefach niebezpiecznych
- Idealna regulacyjność w zastosowaniach w przesyle i rafinacji, obróbce i dystrybucji
- Niewielki wpływ na sieć w przypadku niskiego prądu rozruchowego
- Płynny rozruch mechaniczny w przypadku całego układu napędowego
- Zapobieganie mechanicznym odkształceniom wału dzięki niewielu operacjom obrotowym
Falowniki z silnikami według norm API670, 97,8%eff., ATEX Ex-p, GOST-U
Więcej na : http://www.elinmotoren.at/fileadmin/media/BU-V_englisch_Oil_Gas.pdf